Kommentarer, meninger og faglige indspark på baggrund af mere end 20 år i kommunikationsbranchen.
De seneste 10 år som adm. direktør for medieburauet Mindshare.
Skaber sammen med min Twitter-profil nitramevo et væsentligt input til den danske kommunikationsbranche.
Søgeord: marketing, kommunikation, medier, strategi, reklame, digital, social media
Hurra for kriseåret 2009 Wed, 25 Aug 2010 08:06:00 +0000 Det vælter ind med regnskabsanalyser af 2009. Og der spekuleres og kværuleres over resultater eller mangel på samme.
Men for helt at forstå baggrunden for tallene kræves en skelnen mellem lokale privatejede bureauer og internationale filialer af børsnoterede virksomheder, og hermed en dybere indsigt i det at drive en virksomhed med disse to forskellige udgangspunkter.
Så omdøb dog bladet til 'Reklame' Wed, 25 Aug 2010 07:33:00 +0000 Har lige modtaget det seneste nummer af bladet Markedsføring. Jeg er altså alvorligt bekymret for Dansk Marketing Forum. Er bange for, at de er blevet for gamle.
Det er ellers ikke til at se på det ydre. Facaden har fået en ordentlig omgang for et par år siden. Det gælder dog primært det trykt
New Marketing - nu med forklaring Mon, 09 Aug 2010 11:15:00 +0000 Mente det var på plads med lidt forklaring til mit bud på ’new marketing’. Dette er ikke en akademisk afhandling, så bær over med at jeg hopper lovlig hurtigt til konklusioner.
Det lyder fortærsket, men marketing er blevet mere kompliceret. Mange af de vedtagne dogmer bliver udfordret og flere områder bliver vendt 180 grader rundt. Men vi bliver også klogere, og må justere vores tilgang.
Som situationen har været
Vi har traditionelt brugt klassiske mekanismer til at stimulere det kortsigtede salg (pris, distribution, promotions etc.) og traditionel branding kommunikation til at påvirke mærkeopfattelse og loyalitet på længere sigt.
New marketing Wed, 04 Aug 2010 15:50:00 +0000 Her er et bud på New marketing med de nye buzzwords i fælles kontekst.
Resultater fra Mediascope Europe 2010 Wed, 04 Aug 2010 07:57:00 +0000 Foreningen EIAA (European Interactive Advertising Association) har siden 2004 gennemført Mediascope Europe, som er en undersøgelse af mediebrug på tværs af de europæiske lande med fokus på de interaktive medier.
Det danske marked er allerede godt dækket ind med detaljerede analyser af befolkningens medieadfærd, men undersøgelser som Mediascope Europe giver et spændende indblik på tværs af markeder. Relevant for de som markedsfører sig internationalt, og desuden en kilde til perspektivering af det danske medieforbrug.
Her er nogle udvalgte konklusioner fra dette års undersøgelse:
Internet førertrøjen tilhører Danmark
Danmark er med helt fremme i førerfeltet i relation til adgang til og samlet brug af Internet. Det er kun Norge, som i undersøgelsen har en hø
Social entreprenør og iværksætter Jonathan Løw blogger omkring CSR, social ansvarlighed, cause marketing, bæredygtighed, sustainability m.m. Bliv klogere på hvo
Sociale Bookmarks: