Til forsiden af DanskeWeblogs.dk
   

Erhverv -» Reklame & Marketing

Mediagurketid

Mediagurketid

Kommentarer, meninger og faglige indspark på baggrund af mere end 20 år i kommunikationsbranchen.
De seneste 10 år som adm. direktør for medieburauet Mindshare.

Skaber sammen med min Twitter-profil nitramevo et væsentligt input til den danske kommunikationsbranche.

Søgeord: marketing, kommunikation, medier, strategi, reklame, digital, social media

Tilføjet d. 22-02-2011 22:23:08
Kategori: Erhverv » Reklame & Marketing
URL: http://mediagurketid.blogspot.com/
Vurderet: Mediagurketid
Godkendt af: Danske Weblogs

Vurdering: 4,0 ud af 5 - baseret på 5 stemmer

Twitter: Twitter profil
Ret Link: Giv os besked om ændringer

5
4,0
Stemmer:Mediagurketid Link er blevet vurderet 4,0 stjerner
 Stem på dette link




Live RSS Feed fra Mediagurketid:

Hurra for kriseåret 2009
Wed, 25 Aug 2010 08:06:00 +0000
Det vælter ind med regnskabsanalyser af 2009. Og der spekuleres og kværuleres over resultater eller mangel på samme.

Men for helt at forstå baggrunden for tallene kræves en skelnen mellem lokale privatejede bureauer og internationale filialer af børsnoterede virksomheder, og hermed en dybere indsigt i det at drive en virksomhed med disse to forskellige udgangspunkter.

Så omdøb dog bladet til 'Reklame'
Wed, 25 Aug 2010 07:33:00 +0000
Har lige modtaget det seneste nummer af bladet Markedsføring. Jeg er altså alvorligt bekymret for Dansk Marketing Forum. Er bange for, at de er blevet for gamle.

Det er ellers ikke til at se på det ydre. Facaden har fået en ordentlig omgang for et par år siden. Det gælder dog primært det trykt
New Marketing - nu med forklaring
Mon, 09 Aug 2010 11:15:00 +0000
Mente det var på plads med lidt forklaring til mit bud på ’new marketing’. Dette er ikke en akademisk afhandling, så bær over med at jeg hopper lovlig hurtigt til konklusioner.

Det lyder fortærsket, men marketing er blevet mere kompliceret. Mange af de vedtagne dogmer bliver udfordret og flere områder bliver vendt 180 grader rundt. Men vi bliver også klogere, og må justere vores tilgang.

Som situationen har været

Vi har traditionelt brugt klassiske mekanismer til at stimulere det kortsigtede salg (pris, distribution, promotions etc.) og traditionel branding kommunikation til at påvirke mærkeopfattelse og loyalitet på længere sigt.
 
New marketing
Wed, 04 Aug 2010 15:50:00 +0000
Her er et bud på New marketing med de nye buzzwords i fælles kontekst.





Resultater fra Mediascope Europe 2010
Wed, 04 Aug 2010 07:57:00 +0000
Foreningen EIAA (European Interactive Advertising Association) har siden 2004 gennemført Mediascope Europe, som er en undersøgelse af mediebrug på tværs af de europæiske lande med fokus på de interaktive medier.

Det danske marked er allerede godt dækket ind med detaljerede analyser af befolkningens medieadfærd, men undersøgelser som Mediascope Europe giver et spændende indblik på tværs af markeder. Relevant for de som markedsfører sig internationalt, og desuden en kilde til perspektivering af det danske medieforbrug.

Her er nogle udvalgte konklusioner fra dette års undersøgelse:

Internet førertrøjen tilhører Danmark
Danmark er med helt fremme i førerfeltet i relation til adgang til og samlet brug af Internet. Det er kun Norge, som i undersøgelsen har en hø


Link kommentarer:

ingen kommentarer endnu

Skriv en kommentar omkring websiden: Mediagurketid

Dit Navn:
Validering: 8 + 7 + 5 =
Kommentar:



Relaterede links:

Tekstforfatter Henrik Sigvardt


Prisbelønnet tekstforfatter med iøjnefaldende referencer blogger om salg, markedsføring og kommunikation.

Se også mappen med

Tekstforfatter Henrik Sigvardt

Marketing & Markedsføring Blog


Blog om marketing - både offline og online. De blogs jeg har set handler lidt for meget om SEO og glemmer al det andet der nu engang også er indenfo

Marketing & Markedsføring Blog

Jonathan Løw blogger om CSR


Social entreprenør og iværksætter Jonathan Løw blogger omkring CSR, social ansvarlighed, cause marketing, bæredygtighed, sustainability m.m. Bliv klogere på hvo

Jonathan Løw blogger om CSR

Propellos Online Reklamebureau


Propellos Online Reklamebureau arbejder med stor entusiasme og kreativitet inden for online markedsføring.

Vi leverer effektive løsninger

Propellos Online Reklamebureau

 

Danske Weblogs er udviklet og vedligeholdes af: Koala Designs
Niche af Danske Links kataloget for at have et specifikt sted til blogs.
Ingen form for reproduktion, incl. kopiering, manipulation af tekster må finde sted.
DanskeWeblogs.dk © 2007-2019