Morten Gade er chef for kommunikation, Bysted A/S; ekstern lektor, IT-Universitetet - og alt muligt andet.
Han interesserer sig for medier, strategisk kommunikation, internettet, sociologi og samfundet. Og fodbold, naturligvis.
Tak er kun et fattigt ord. Alligevel siger vi det til hinanden. Hele tiden og igen og igen. Tak for mad. Tak for sidst. Tak for hjælpen. Selv tak. Takker vi for lidt, er vi uopdragne. Takker vi for meget, tømmer vi ordet for betydning. Det kender vi fra den anmassende høflighed, der har spredt sig... Læs indlæg
Ingen kan være ekspert i alle medielogikker. Derfor har mange virksomheder hyret eksperter i alt fra Facebook til fordelsprogrammer, enten fra bureauer eller in house. Problemet er bare, at disse eksperter måske ved så meget om deres medie, at de mangler at vide lidt mere om noget andet. Derfor lader de sig forlede af præmissen... Læs indlæg
Indledende bemærkninger til Dansk Forfatterforenings konference om litteraturens rolle i samfundet. Christiansborg, 2. maj 2016. I sin selvbiografi Just Kids beskriver Patti Smith sit forhold til Robert Mapplethorpe i New York i slutningen af 60’erne. De var fattige, og Mapplethorpe fik afløb for sine kunstneriske ambitioner ved at lave collager. Det var nemlig det billigste... Læs indlæg
For nylig holdt jeg en præsentation hos Kommunikationsforum af min tilgang til arbejdet med digital strategi. Præsentationen kan også fungere som en appetitvækker, hvis du overvejer at læse min manual til digital strategi.
Digitale trends: Det kan være svært at skelne skidt fra kanel. Heldigvis gør venturekapitalisten Mary Meeker hvert år et rigtig godt stykke arbejde med sin trend rapport. 2015-udgaven er lige kommet. Brug et par timer på den – du bli’r klogere.
Sociale Bookmarks: